Malá fľaštička, za ktorou sa ukrýva veľký príbeh ako vystrihnutý z klasického hollywoodskeho plátna. Rozpráva o malom dievčatku z Paríža a jej ceste z dna spoločnosti až na výslnie módnej scény. Kto nepozná Coco Chanel, ako keby nežil. Aj po takmer 130 rokoch sa z jej príbehu tají dych a jej parfumy patria medzi tie najpredávanejšie vône sveta.
Coco Chanel bola ženou mnohých talentov. Začala ako speváčka, potom sa zamerala na navrhovanie luxusnej módy a parfumov.
Za zmienku stojí, že jej módu síce milovala hlavne vyššia vrstva spoločnosti, ona však chcela dopriať možnosť krásne sa obliecť každému a dostať tak trendy medzi obyčajných smrteľníkov. Záležalo jej na tom, aby sa v jej modeli každá žena cítila sama sebou a zároveň pohodlne. V roku 1921 predstavila svetu svoj vlastný parfum Chanel No. 5.
Storočie má svoju vôňu – Chanel No. 5
Áno, Chanel No. 5 sa predáva už celé storočie a po celý čas je synonymom dokonalosti a luxusu. Za touto jedinečnou kvetinovo-drevitou vôňou s aldehydmi, ylang-ylangom, kosatcom, jazmínom, ružou, ambrou, santalovým drevom a vanilkou stojí Ernest Beaux a svoje meno s ňou spojili Marilyn Monroe, Catherine Deneuve, Nikole Kidman alebo francúzska herečka Audrey Tatou, ktorá si Coco zahrala vo filme. Číslo 5 bolo označenie vône na slepú skúšku, keď Coco vybrala práve číslo 5. Meno už zostalo, rovnako ako punc výnimočnosti.
Okrem ikonickej „päťky“ sa preslávili aj ďalšie vône z dielne značky Chanel. V roku 2007 prišiel Chanel s parfumom Chance Eau Fraiche ako stvoreným pre nečakaný zážitok, ktorý svoju nositeľku zahalí a naplní ju odvážnou sviežosťou. Veľmi obľúbenou je Coco Mademoiselle z roku 2001 od Jacquea Polgea a jednou z posledných vôní je z roku 2017 Gabrielle, ktorú preslávila Kristen Stewart.
Chanel aj pre mužov
Coco módu ani vône pre mužov nenavrhovala, hoci hrali v jej živote dôležitú rolu a za úspech svojej značky mnohým z nich vďačila. Časom sa ale dostalo aj na nich a dočkali sa vlastnej vône.
V roku 1999 uviedol dom Chanel orientálne-drevitú vôňu Allure Homme. Kritici o nej píšu chválu, že je na trhu konečne parfum, ktorý je esenciou mužnosti a zároveň je dynamický aj hravý.
Žiadna obyčajná kolínska, ale čerstvá, iskriaca a prirodzená vôňa zo starostlivo vybraných prírodných zložiek typických pre mužov.
Na rovnakom základe stojí nasledujúca Allure Homme Sport pre príťažlivého a športovo založeného muža. Vôňa evokuje energiu a dokonalú harmóniu. Medzi ďalšie pánske vône, ktoré značka Chanel vytvorila, patrí napr. Égoiste, Égoiste Platinum, Pour Monsieur a Bleu De Chanel.
A to nie je všetko…
Okrem skvelých vôní a ikonickej módy je značka Chanel jednotkou aj vo vývoji luxusnej dekoratívnej kozmetiky. Jej make-up Vitalumiére patrí medzi TOP tipy maskérov a vizážistov, vďaka svojej ultraľahučkej textúre sa skvelo nanáša. Ani nezistíte, že ho máte na sebe. A to nie je zďaleka všetko, čo Chanel ponúka…